Varför just Natur & Miljö?

401726-4

Så ja, nu börjar det bli ordning på min blogg! *stolt*

Tänkte berätta för er varför jag tycker det är viktigt med miljöfrågor och så vidare!

För det första så skulle inte Vi ( människorna) kunna leva utan jorden och naturen, samt växter och träd.
Likadant med alla olika djurarter. För alla människor & djur får ju sitt syre från växterna som gör något som heter fotosyntes, Så jag tycker det är hemskt med alla dessa miljöfarliga utsläpp som utrotar alla växter & djur!
För lika så dör alla djuren var ifrån ska vi får våran mat? Visst vi skulle ju alla kunna bli vegeterianer men usch så trist och enformigt! Så om ni inte vill bara äta typ gräs till slut för att allt annat har dött bort måste ni börja tänka smartare. Man kan till exempel åka buss istället för att ta taxi till skolan, för det får ju plats många fler på bussen och då måste det ju bli mindre utsläpp än om alla ska åka varsin taxi. Man kan också köpa ekologiska produkter, det är jättebra att göra det! Dessutom är djuren MYCKET lyckligare när dom är ekologiska.  Och så kan man försöka samåka med familjen i en bil istället för att ta varsin taxi om alla ska in till stan t ex, det är ju mycket smartare. Det är ju lite det vad alla kan göra för att vi ska få en bättre miljö. För tänk om det inte fanns natur kvar om några år, då skulle vi dö! Och det vill vi väl inte. Inte jag i alla fall. Jag vet att det svårt det här, speciellt att åka buss istället för taxi, det tar ju så mycket längre tid, men tänk på att om alla drar sitt strö till stacken eller vad man säger. Då kanske vi kan fortsätta äta kött och odla blommor och så. Ja och tänk nu på julafton att inte ha en julskinka på bordet, det tycker i alla fall jag skulle vara jätte tråkigt, eller ingen korv, köttbullar, lax, sill och allt som man äter!

Sen kan man återvinna också, ha en papperskorg eller nedkast för mat, metall, plast osv så det blir lättare och bättre för åtrevinningscentralerna att bränna och få bort alla gifter.

Ja, det är väl lite vad jag tycker och så, men det kommer mera!

Hej så länge! :)

Kommentarer
Postat av: Miccis

Jag håller med helt och hållet!

kommer fortsätta läsa din blogg!

pussar!

2007-12-22 @ 16:51:22
URL: http://hebyflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0