Äntligen en lugn stund

Hej allihopa!

Nu har jag äntligen fått sätta mig ner och ta det lugnt, något jag inte har kunnat gjort på en hel vecka typ. Allt bröjade i måndags morse när vi tog flyget ner till Barcelona <3. underbart. Det är en jättefin stad och åh så kär jag blev i allt som fanns där. Vi besökte allt från musséer till lyxkrogar och allt var helt underbart :) jag älskar verkligen min familj, speciellt min syster Sharah. Åh så kul vi har haft. Om jag skulle skriva allt vi gjort skulle det ta hela dagen, men jag kan göra en liten lista så ni förstår lite:

- Checkat in på urfint hotell, dom hade jättegod frukost och himmelskt sköna sängar

- Gått omkring hela nyårsafton och letat klänning till kvällen, jag kände för nåt nytt, och jag hittade en perfekt från D&G <3 älskar den. Sedan var det bara att springa hem till hotellet och byta om och ta på sig finskorna och finsmyckena och beskåda pappa iklädd sin smoking, åh. Vi var bjudna på nyårsfest hos en bekant till pappa.

- Nyårfest hos familjen Martinez. Underbart. Hur mycket folk som helst, alla var helt underbart klädda, underbar mat, underbar dricka osv. Jag tror det var ungefär 120 pers där i deras underbara herrgård som tycktes vara hur stor som helst. Typ slott, UNDERBART! :) Det roliga med denna tillställning var att alla hade med sig sina barn över typ femton år, så vi unga hade ASROLIGT! åh så kul. En del fick kanske i sig lite mycket mot slutet men jag och Sharah var duktiga och jag minns klart och tydligt alla raketer vid tolvslaget. Festen fortsatte ända till fyra på morgonen då vi tog en taxi in till stan och vårat hotell. Underbart skönt att gå och lägga sig.

- Nyårsdagen började med att mamma kom och knackade på hos mig och Sharah, KLOCKAN ETT! haha. Då hade mamma och pappa precis vaknat så vi hade missat frukosten. Aja, vi duschade och gick lite småbakis ut på stan för att äta frukost. Resten av dagen tillbringades på shoppingstråken, men jag handlade faktiskt ingenting den dagen. Kvällen innebar tidig läggdags vilket var mycket skönt.

- Andra och tredje januari var jag på riktigt shoppinghumör, Sharah också! Jättekul. Vi åt frukost tidigt båda dagarna och lämnade mamma och pappa vid hotellutgången och drog iväg. Jag shoppade en klänning (LOVE IT!), ett par LV skor, några basplagg typ kofta, linnen, tights, två par jeans, en burberry-vårjacka + en massa annag jag inte kommer ihåg.

- Fjärde januari, på fredagen, ville mamma och pappa gå på muséum och jag och Sharah tänkte att det skulle vara kul. Inte så jättekul kanske, jag minns inte ens vad dom heter som vi var på men på ett ställe hade dom väldigt fina tavlor :) Vi tog det rätt lugnt under dagen, för att under middagen (jag och Sharah) ladda för kvällen. Vi hade bestämt att vi skulle gå ut och vi hade träffat ett par killar udner nyårsfesten som ville visa oss runt, dels värdparets son Diego Martinez samt hans vän Carlos García. Och jag kan bara säga, JAG HAR ALDRIG HAFT SÅ KUL! Helt underbar kväll, vi började med att dricka lite goda drinkar på ett urifnt ställe, sedan fortsatte vi runt, festade till 4 igen, PLUS att vi var på efterfest på Carlos hotellrum fram till typ åtta. Då kände väl jag och Sharah att vi började tröttna och ÅH vad jag älskar min syster, Carlos och Diego, Barcelona, OCH SPECIELLT DEN KVÄLLEN. Jag kommer aldrig glömma den (till skillnad från Sharah som kanske redan har gjort det, hmm, HAHA). Det var i alla fall underbart. När vi kom tillbaka till hotellet mötte vi mamma och pappa på väg upp, dom skulle gå ner och äta frukost och när vi hade gått upp och fixat oss lite och kom ner och berättade om kvällen/natten skrattade dom bara och sa hur mycket dom älskar oss. JAG ÄLSKAR MINA FÖRÄLDRAR! :)

- Femte januari, vilket jag började berätta om under förra punkten fortsatte med att jag och Sharah gick och la oss igen. Underbart skönt, men vi sov bara fram till typ två då vi gick ner på stan för att äta lite med mamma och pappa. Sedan gick vi runt och glodde hela eftermiddagen varefter vi gick till hotellet igen och bytte om för middag. Vi gick till den bästa restaurangen pappa visste i Barcelona och det säger jag, jag har aldrig ätit så god mat! Helt underbart! :) Jag och Sharah funderade på om vi skulle gå ut på kvällen igen och vi ringde Diego som såklart skulle ut. Han kom och plockade upp oss med en taxi vid 22,00 och sedan bar det av. Vi började på samma bar som kvällen innan men sedan drog vi vidare till andra ställen. Jag och Sharah var rätt trötta hela kvällen så vi åkte hem redan vid 2, vi skulle ju dessutom flyga hem dagen efter.

- Sjätta januari, igår, var den sorgligaste dagen, usch. Jag och Sharah var tvugna att ringa till Diego och Carlos och vi fikade med dom. Avskedet var det värsta jag varit med om på länge, USCH! jag verkligen älskar dom killarna, förhoppningsvis kommer dom hit och hälsar på snart! Annars får vi komma ner igen. Åh, jag blir ledsen när jag tänker på det.. Flygresan hem gick bra och när jag kom hem ringde en liten sötis, men vad som sedan hände ska jag nog hålla lite hemligt.. ;) Jag åkte iaf hem till söt och vi såg på Desperate Housewives hela natten och det var underbart. Nu ska jag gå en underbar promenad med min underbara mamma som tog ledigt idag bara för att jag inte börjar skolan förrän imorgon, åh hon är så snäll. 

Jag ska uppdatera bättre nu i framtiden.
Ha det bäst allihopa!

Love B!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0